Wij geven een 

gezicht aan de zorg

in Ridderkerk

 

Riederborgh geeft haar medewerkers de ruimte om hun eigen talenten te ontplooien. Dat haalt vaak het beste naar boven bij mensen. Of het nu gaat om een kok die zich uitleeft in de keuken, een begeleider die een kei is in het leiden van muzikale activiteiten of een zorgmedewerker die goed weet om te gaan met ouderen met beginnende vormen van dementie.

Hoe gaan wij te werk?

01
chapter-bg.png chapter-people.png

Intakegesprek


Een goed gesprek in combinatie met technologie

 

Omdat wij een kleinschalige organisatie zijn kunnen wij de tijd nemen voor onze clienten. Wij houden met iedereen een persoonlijk gesprek om zo meer te weten over de behoeftes van de persoon. Hier spelen wij tijdens de daadwerkelijke zorg dan op in

 

“Door een persoonlijk gesprek kom je meer te weten over de werkelijke behoeftes”

Jochem
Verpleegkundige

02

Rondleiding familie


Een rondleiding door onze vestiging samen met de familie

 

U wilt natuurlijk weten waar uw ouders terecht komen. Wij nodigen u daarom graag bij ons thuis uit. Zo kunt u zelf ervaren hoe wij de zorg oppakken en hoe het is om in Riederborgh kleinschalig te kunnen wonen.

 

“Het is fijn om te weten waar je ouders gaan wonen. Riederborgh neemt de twijfel weg”

Tim
Zoon van een bewoner in Riederborgh

rondleiding-bg.png rondleiding.png
dementie en ouderen.jpg

“Al langere tijd merkten wij dat het voor onze moeder steeds lastiger werd om thuis te wonen.”

Bea
Familie cliënt Riederborgh

Zeven jaar geleden werd de ziekte van Parkinson geconstateerd bij onze moeder. De hieruit voortvloeiende dementie en de al eerder ingetreden artrose maakte het steeds moeilijker om thuis te zijn

03
chapter-bg.png wachtlijst.png

Cliënt op wachtlijst


Op de wachtlijst zonder te wachten op vooruitgang

 

Wij zijn helaas genoodzaakt om een wachtlijst te hanteren. Wij krijgen bij Riederborgh veel aanvragen van mensen die graag bij ons terecht willen. Uiteraard houden we u tijdens het gehele proces op de hoogte van de ontwikkelingen die bij uw aanvraag horen.

“Ik stond op de wachtlijst voor een woning en werd keurig op de hoogte gehouden”

Harm
Huidige bewoner Riederborgh

04

Persoonlijke zorg


De persoonlijke zorg staat bij ons hoog in het vaandel

 

Onze persoonlijke bevindingen brengen we ook in praktijk. Als uw ouders het belangrijk vinden om een borrel te drinken na het eten of een moment van rust willen tijdens de middag dan houden wij hier tijdens onze zorg rekening mee.

“Mijn ouders willen in de middag graag meer rust. Bij Riederborgh krijgen ze deze ruimte”

Jenna
Dochter van een bewoner in Riederborgh

persoonlijke-zorg-bg.png persoonlijke-zorg.png
activiteiten-bg.png

“Ik ken alle medewerkers inmiddels persoonlijk en zij behandelen mij heel plezierig.”

Lisa
Verpleegkundige Riederborgh

Ik zie hoeveel aandacht het personeel voor mijn moeder heeft en hoe zorgzaam de medewerkers met haar omgaan en ik ben dan ook heel blij dat zij hier zit.