Riederborgh (14).png

Kwaliteit

Hoe kunt u ons bereiken?

 

Riederborgh
Boksdoornstraat 2
2982 BC Ridderkerk

(0180) 45 25 00
(0180) 45 26 00
info@riederborgh.nl

De drive van Riederborgh is de menselijke maat; de individuele cliënt gelukkiger maken en van betekenis laten zijn (zorgvisie).

 

De menselijke maat: respect en waardering 

 

Natuurlijk wil Riederborgh verantwoorde zorg leveren met bevoegd en bekwaam personeel en volgens de geldende wet- en regelgeving, richtlijnen en protocollen. We noemen dit de organisatorische, meetbare kwaliteit. Maar Riederborgh streeft vooral naar de menselijke maat.

In de zorgleefgemeenschap die Riederborgh nastreeft, gaat het om de ervaren, merkbare kwaliteit door cliënten, familieleden, vrijwilligers, medewerkers en alle andere betrokkenen. Dit noemen we de merkbare, relationele kwaliteit. De merkbare, relationele kwaliteit is niet of nauwelijks in cijfers uit te drukken. Het gaat hierbij o.a. om verhalen van mensen: wat betekent Riederborgh voor hen en wat betekenen zij nog voor anderen? Het gaat erom dat we elkaar in de zorgleefgemeenschap echt zien en echt luisteren naar elkaar, om zo de bewoners zich - voor zover mogelijk - thuis te laten voelen in Riederborgh. Iedereen moet zich gerespecteerd en gewaardeerd voelen. 

 

Klanttevredenheid

 

Bij Riederborgh vinden wij klanttevredenheid erg belangrijk. De waarderingen van patiënten laten zien hoe mensen onze zorg ervaren. 

 

ZorgkaartNederland

Dankzij ZorgkaartNederland, de grootste ervaringssite voor de Nederlandse gezondheidszorg, kunnen mensen hun ervaringen met de zorg met elkaar delen. Hierdoor vindt u eenvoudig de informatie die u helpt bij het kiezen van een zorgverlener die het beste past.

 

Het gemiddelde cijfer dat Riederborgh in 2016 heeft ontvangen via ZorgkaartNederland is een 8.1. 92% van de personen beveelt deze zorginstelling aan. Wij zijn trots op deze cijfers, maar werken altijd aan verbetering!

 

KiesBeter

Op de website van KiesBeter (www.kiesbeter.nl) vindt u informatie over wat goede zorg is. De onafhankelijke en betrouwbare informatie over zorgverleners en kwaliteit van zorg helpt u bij keuzes in de zorg. Zo vindt u hier bijvoorbeeld het Jaardocument Maatschappelijke Verantwoording. Hierin vindt u meer informatie over de cliëntenraad en de klachtencommissie, maar ook alles over het ziekteverzuim bij Riederborgh.

 

Klagen mag!

Klachten worden vaak gezien als iets negatiefs. Dat is jammer. Klachten kunnen namelijk ook bijdragen aan het verbeteren van een situatie. Zowel voor u, maar ook voor anderen. Bij Riederborgh zien wij een klacht als een gratis advies om de kwaliteit van de zorg- en dienstverlening te verbeteren. Daarom noemen wij ons klachtenreglement liever ‘verbeterreglement’. Bent u ontevreden of heeft u een klacht? Dan horen wij dit graag. Wij hebben daar een verbeterreglement voor. In onze brochure leest u daar in het kort meer over.

 

Keurmerk

 

In oktober 2014 is Riederborgh getoetst door Stichting Perspekt. Hierbij heeft Riederborgh het Perspekt gouden keurmerk PREZO behaald. Door middel van een tussentijdse audit op 6 oktober 2016 is besloten dat Riederborgh het gouden keurmerk mag behouden. Hierin staan de prestaties die medewerkers en de organisatie leveren aan de cliënt centraal. Het gaat om denken vanuit uitkomsten voor de cliënt. 

 

Onderstaand zijn een aantal bevindingen van het auditteam weergegeven:

 

  • Riederborgh is een vernieuwende en cliëntgedreven organisatie die samen met zijn mensen en de omgeving zich inzet voor het ondersteunen van de kwaliteit van het leven van mensen.
  • Riederborgh kent sterk gedreven en betrokken medewerkers.
  • De identiteit en de zingeving, waarin de ontmoeting van mens tot mens centraal staat, wordt waargemaakt.
  • De organisatie staat middenin de samenleving, de gemeenschap en maakt proactief en vaak op innovatieve wijze verbindingen met de mensen uit de omgeving.
  • Riederborgh is een moderne organisatie die een frisse en moderne uitstraling heeft en die zich als sociale ondernemer op een integere wijze doorontwikkelt.

 

Bent u benieuwd naar wat Riederborgh voor u kan betekenen? Neem dan contact met ons op via 0180 45 25 00 of wijkverpleging@riederborgh.nl

 

Personeelssamenstelling 

 

Personeelssamenstelling