privacy statement.jpg

Privacy Statement

Hoe kunt u ons bereiken?

 

Riederborgh
Boksdoornstraat 2
2982 BC Ridderkerk

(0180) 45 25 00
(0180) 45 26 00
info@riederborgh.nl

Belangrijke informatie voor cliënten

Om ons werk te kunnen doen hebben we een aantal gegevens van u nodig. Met die gegevens gaan we heel zorgvuldig om. Hoe zorgvuldig? Dat is vastgelegd in het Privacy Statement van Riederborgh. In ons privacyreglement werken we de uitgangspunten verder uit.

 

Wat registreren we en waarom?

Uiteraard registreren we uw naam en adresgegevens. Daarnaast verzamelen we in een zorgdossier gegevens die te maken hebben met bijvoorbeeld uw lichamelijke en/of geestelijke gesteldheid. Het gaat in elk geval altijd om informatie die noodzakelijk is om goede zorg te kunnen verlenen. Gegevens over zaken zoals godsdienst of ras registreren we in principe niet, behalve wanneer dit noodzakelijk is voor een goede zorgverlening.

 

Alléén met uw toestemming

Riederborgh mag al deze informatie alléén met uw toestemming vastleggen. In de zorgleveringsovereenkomst die u met ons sluit, is toestemming voor het verzamelen van de benodigde informatie geregeld. Wanneer onze medewerkers u om persoonsgegevens vragen of andere informatie verzamelen, zullen ze aangeven waarvoor die informatie bedoeld is en wat er mee gebeurt.

 

Hoe lang worden gegevens bewaard?

De door ons vergaarde informatie bewaren we niet langer dan strikt noodzakelijk. Zodra de gegevens hun doel gediend hebben, vernietigen we ze op een zorgvuldige manier. Voor sommige documenten is er een wettelijke bewaartermijn vastgesteld.

 

Uw eigen gegevens inzien

U heeft in principe het recht uw eigen gegevens in te zien. Wanneer u om inzage vraagt of een afschrift wilt hebben, dan regelen we dat zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen vier weken. Voor een afschrift mogen we een redelijke vergoeding in rekening brengen. U kunt uw gegevens ook aanvullen, verwijderen of corrigeren wanneer ze feitelijk onjuist zijn. De verantwoordelijke medewerker laat u binnen vier weken na zo'n verzoek weten of en in hoeverre we dan daaraan voldoen. Een weigering is altijd met redenen omkleed.

 

Klachten

Wanneer u vindt dat Riederborgh zich niet houdt aan de afspraken uit het privacyreglement, laat het ons dan weten. Als we er gezamenlijk niet uitkomen, dan kunt u zich wenden tot de Autoriteit Persoonsgegevens.